Idag är det varmt!

Igår var det en lång dag. Var igång hela dagen, inget vilande alls. Vaknade lite över tio på morgonen, drack en kopp kaffe sen gick ut med Ringo en runda. Sen åkte jag och Daniel direkt in till Jula i Lund och köpte lite saker till bilen. Sen blev det en tur till jobb fick i oss lite mat och mjukglass. När vi kom hem väntade Nela och Jarek de skulle få några buskar av oss. Ringo var ju super glad för de hade med sig hans lilla "flickvän" så det blev en massa lek för de två. Efter de hade gått åkte vi ner och handlade lite mat sedan kom Robban och Marie. Det blev lite prat och mat sedan åkte de hem. Daniel blev klar med dragkroken på bilen och var ganska stolt. Själv var man helt trött och lilleman bara tryckte och hade sig. Ont gjorde det, men jag tänkte fan inte lägga mig ner och vila. Den lilla smärtan tar mig ett steg närmre min son så jag skulle stå ut den.

Fick även veta att Stig hade varit och lämnat en kuvert hemma hos min mormor och morfar med 1200kr i. 1200? Alltså den mannen är skylldig mig 4500kr! Snacka om att jag blev lack. Jag vill inte ha hans skit pengar om det nu inte är rätt summa. Som jag sa till Daniel att jag kan ta emot dom 1200 men då får han fanimej ge tillbaka min diskmaskin som nu kostade oss några tusen. Alltså den snåla jävla gubb helveten! Jag skäms över att vara en del av den släkten. Jag har aldrig varit snål i hela mitt liv. Jag delar mig och hjälper de som behöver hjälp och tvekar aldrig när de så gäller. Nä usch! Arg blir man!

Nu är det bara tre dagar kvar till beräknad BF. Nervositeten har ju grymt börjat öka och längtan efter att bara få ha han liggandes i ens famn är ju ännu större. Jag försöker hålla de positiva tankarna uppe, inte så mycket på själva förlossningen utan mer på vad som händer direkt efter. Som de säger att all smärta försvinner så fort han kommer ut. Det är den bilden jag har i mitt huvud och det är den bilden jag fokuserar mig på. Att lilleman ligger där i fanmnen och där står vi som två stolta föräldrar. Den lyckan helt enkelt. Åh vad jag längtar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback