Dyrt

Har hittat en lekmatta på babyland som jag så gärna vill köpa till Kevin, men den är så fruktansvärt dyr. Liksom 579kr det är nästan 600spänn. Men den är så himla perfekt, nallar som sticker upp på mattan och allt. Den hade han absolut älskat och jag hade nog fått honom till att ligga på magen liten mer för på den hade han haft något att leka med.

I vanliga fall får jag bara Kevin att ligga på magen i max 5min sen börjar han bli svin arg. Vad jag än gör så vägrar han. Antingen så börjar han skrika eller så vänder han sig och lägger sig på rygg istället. Visst det är ju jätte bra att han vänder sig osv. men om han inte ligger på magen så kommer han inte träna nacken och ryggen, och sen kommer han ju aldrig lära sig att krypa.

Han älskar att sitta och att stå upp. Han kan nästan sitta helt själv nu, han satt upp själv i några sekunder så det går framåt. Sen behöver man bara hålla han lite i händerna när han står upp, det är lite ostabilt men det går. Men jag är inte nöjd för jag vill att han ska ligga på magen!
Måste skrapa fram 600kr så jag kan köpa den mattan! La ju nyss 700kr på hans babysim så man är ju inte den rikaste.

På torsdag kommer mamma hit så ska vi äta en mysig julfrukost och mysa lite. Sen på julafton ska vi hem till min farmor och farfar och fira Kevins första jul. Har en sån jätte gullig tomte-dräkt som Kevin ska ha på sig. Själv ska man trycka sig ner i några av sina gamla klädesplagg.

Nu vakna Kevin så nu ska man roa han lite :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback