Lite att ta igen

Först måste jag bara skriva, Ringo har fått problem igen. Blir kanske till och med att vi måste åka till veterinären denna gången. Igår när vi var ute på vår kvälls promenad så kunde han inte kissa normalt utan det bara droppade urin från honom och han stod ovanligt länge och försökte få ut sitt kiss men det var ju inte lätt för honom för att det bara droppade. Så nu fruktar vi att han har fått urinsten som ligger ivägen och jag läste om det utvecklar sig till urinstopp så har man väldigt kort tid på sig att få ut stenar annars kan man förlora hunden. Eller så kan det vara prostatan som ligger och trycker. Så vi måste åka in och få honom på ett ultraljud. Min stackars lilla vovve! Fastän att jag bara har haft denna hunden under lite över ett år så är han min ögonsten och jag blir så jäkla nervös varje gång något händer han. Undrar då hur Daniel känner sig som har haft han i snart 6år.
Just nu ligger han och gnyr i sin korg.. "suck"..

Julen var jätte mysig. Kevin fick sin hoppgunga. Han förstår inte riktigt än vad han ska göra men han är bara glad för att han få stå upp.
Julafton spenderade vi hos mina farföräldrar och tyvärr så skrek Kevin igen. Det börjar bli ganska jobbigt att han inte tycker om att vara någon annanstans än hemma. Men vi får inte ge upp, han kommer så småningom att lära sig att det är lika tryggt borta som här hemma. Det jag satt och tänkte på är att jag hoppas min pappa fick någon bra bild på KEvin i sin tomtedräkt för själv glömde jag min kamera hemma.

Nyår ska vi vara hos Kevins gudföräldrar som vi även var förra året. Kommer säkert bli jätte mysigt.

I söndags var vi ute och handlade in julklapparna till Kevins gudföräldrars barn och vi kunde ju inte åka ifrån leksaksaffären utan att köpa något till Kevin. Så han fick en Lek & Lär hund som han bara älskar. Han lekte för fullt med den innan vi ens hade kommit till kassan så det var en väldigt bra köp.
Själv tycker jag att den är lite jobbig som spelar så mycket låtar och ramsor hela tiden och Kevin slår ju på den så man hinner aldrig höra klart på en.

Nä nu hinner jag inte skriva mer för nu vaknar mitt monster.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback