Dags att börja blogga?

Nu är det 21dagar kvar till BF. Längtar som in i helvete. Lilleman ligger och bara trycker och ont gör det. Hans små söta och goa rörelser var så mysiga innan men nu känns det nästan som att han håller på att spräcka magen på en. Jag är ju helt instäld på att jag inte ska gå över tiden utan han ska komma som planerat 5 augusti. Inte senare, gärna lite tidigare. Det är för varmt för att vara gravid nu tycker jag. Så fort lönen har kommit in på kontot ska man iväg och handla de sista sakerna til honom. Det är inte mycket som saknas, lite saker för bröstmjöksförvaring, regnskygg & insektskydd till barnvangen, termometer, lite kläder i stl 52 (mamma har bara köpt stl 58 och uppåt), sen är det lite till men allt står på min lilla lista som jag har.

Folk börjar undra ifall jag börjar bli nervös inför förlossningen, men jag tänker faktiskt inte så mycket på den. Jag bara längtar tills min son kommer. Sen får förlossningen bli som den blir bara han kommer ut och mår bra. Visst ont kommer det göra och en massa skrik och gråt kommer säker framkomma, men jag kommer ha Daniel vid min sida och det känns så lugnande.

Huset här i Hörby börjar ta sig. Har äntligen fått en nytt fint kök, som man kan stå och laga mat i. Sovrummet ser ju fortfarande lite katastorf ut eftersom vår klädförvarningen inte är något vidare, men det kommer med tiden. Daniel försöker få bort den hemska mossan i trädgården så vi kan få fint grönt gräs, men vi får se hur det går. Vi har iallafall planterat tomatplanter, inte för att jag brydde mig så mycket men Daniel är överlycklig.

Jag sitter fortfarande och tänker på namn till vår lilla son, men det känns så svårt att bara bestämma något när man inte vet hur han ser ut. Jag är ju förälkade i Elias eller Adrian sen finns ju Liam också som jag tycker väldigt mycket om. Men jag vill inte vara den enda som bestämmer namn heller. Daniel säger att jag får bestämma men det är ju hans pojke också tycker att har lika mycket rätt som jag att säga något.

Nä nu ska jag gå och fixa lite pannbiffar. Blev så sugen på det igår.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback