En kväll på stranden

Igår tog jag och Daniel en runda ner till stranden i Ystad med Ringo. Vi körde väl hemifrån vid sju på kvällen och tänkte att vi skulle ta en kvällsdopp men när vi väl kom fram var det lite för kallt. Vi gick en läng runda längst stranden och Ringo fick leka av sig. Har nog aldrig sett en hund så lycklig, han sprang och jagade varje våg han kunde se. Vi har ingen aning om hur långt vi gick men till slut satte vi oss ner. Lilleman i magen började ju tycka som F*N. Det är ju inte det lättaste att gå i sand med en stor mage märkte jag. När klockan närmade sig tio bestämde vi oss för att gå tillbaka, problemmet var att vi inte riktigt kom ihåg var vi hade ställt bilen. Men vi gick och gick längst standkanten, det kändes som vi gick flera mil eftersom jag gick nog lika snabbt som en snigel. Men till slut hittade vi bilen och åkte hem. Jag hann slumra till lite under hemvägen, men när vi kom hem gjorde jag lite nudelsoppa och Daniel tog Ringo på kvällsrundan. Sen somnade man riktigt gott i sängen och vaknade inte från 11.30 idag.

Ringo hade nog fått i sig lite mycket vatten igår för fy vad lös han var i magen när vi tog "morgon rundan".
Nu ligger man i soffan helt utslagen efter gårdagens vandring men jag tror nog att jag behövde det. Det är ju inte långt kvar nu tills lilleman är planerar till att komma. 16 dagar.. Jag börjar smått bli nervös för förlossningen men försöker inte tänka så mycket på det för att hålla lunget. Smärtan är något jag har börjat att tänka på och ifall något går som inte det borde. Som ifall han har navelstängen runt halsen, ifall det blir akutkejsarsnitt osv. Det jag smått oroar mig också för är vad kommer att hända efter han har kommit till världen? Hur kommer jag/vi reagera på det nya livet som föräldrar? Kommer jag bli en bra mamma? Jag vet att Daniel är underbar när det kommer till barn, men jag.. Jag har ju aldrig hållt i en liten bebis. Den första och enda böjan jag har bytat var på Denize dotter när hon var 6mån gammal. Ja som sagt jag är lite nervös över hur det ska gå. Men jag längtar, jag längtar så himla mycket. Mest till att bara få hålla i vårt lilla liv. 

Nä nu ska jag gå och försöka göra lite nytta i detta hemmet. Iallafall sätta igång diskmaskinen för jag har blivit för lat för att stå och diska förhand. Skulle egentligen behöva dammsuga också men den jäkla dammsugaren HATAR jag. Som sagt så fort semester pengarna rullar in ska Jonna ut och handla en ny dammsugare så enkelt är det med de. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback