Läängtar

Nu är det 18 dagar kvar till beräknad BF och jag bara längtar röven av mig. Har pratat lite med Daniel om namn och han är lika duktigt som vanligt "Jag tänker" - "Du bestämmer" - "Vad var det för namn du tyckte om?". Ja det känns ju som att det är lite upp till mig, men jag är glad iallafall att han tycker om mina alternativ. Jag var ju först helt inställd på att lilleman skulle heta Adrian men jag vill ju ha lite kortare namn och Adrian är ju inte så kort. Det namnet kanske kommer hamna i andranamnet. Men sen är det ju Elias och Liam kvar och dom två namnet tycker Daniel är helt okej. Men det känns nästan som att det lutar sig lite mer åt Elias i mitt fall och om inget annat nästa unge kanske är en pojke också och då kan man ju ta det andra. Men Elias Gabriel Rosenquist tycker jag är väldigt fint. Daniel tycker ju inte om namnet Gabriel men jag tycker att det är jätte gulligt och sen plus är det Daniels andranamn. Lilleman får ju mitt efternamn så han borde ju få något av sin pappa också tycker jag.
Om ungefär en timme ska jag och Ringo gå och möta upp Nela och hennes lilla vovve. Vi får hoppas att det går bra mellan de två små busarna. En hane och hona brukar ju oftast gå bra. Men ska iallafall möta upp dom vid bussen så vovvarna får bekanta sig lite på vägen hem.
Nu har Daniel och Tomas varit duktiga och kört en massa skit till tippen så nu är det rent och fint där ute igen. Nu kör de Daniel hem Tomas med det sista av vårat skit. Vårt skit blev deras skattkista (vårt gamla kök). Skönt att få slippa det.
Jag hade tvättat igår och var jätte duktig på att stå och hänga upp den blöta tvätten ute i trädgården sen var ju Jonna trött och glömde den där ute under natten. Och med Jonnas otur så öste det ner inatt. Så nu hänger fortfarande tvätten där ute och försöker torka. Jag hoppas att jag kan snart ta in den igen för jag litar inte på vädret idag.
Nä nu är lilleman på bushumör i magen så det är lite svårt att sitta still. Han har blivit så stark den busen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback