Sista besök hos BM

Idag ska man till sitt sista besök hos barnmorskan. Idag ska jag få en ny barnmorska pga att min har gått på semester. Tänk detta bli min fjärde barnmorska under denna graviditeten och de säger att de vill att man ska känna sig trygg och att de ska lära känna en som person. Men men nu är det snart över iallafall.

Idag ska jag ställa lite frågor om förlossningen, och lite annat som jag är lite osäker om. Har ju inte oroat mig speciellt mycket men nu börjar det ju närma sig med stora steg och jag börjar bli ganska nervös. Jag har suttit och kollat på olika program nu när jag har varit ledig, unga mödrar, livet på BB och sjukhuset. Under alla dessa program när någon har hållt på att föda har jag börjat lipa som ett litet barn. Inte för lyckan av barnet utanför smärtan man ser de har. Jag tycker synd om kvinnorna. Jag borde ju egentligen inte hänga upp mig så mycket på det men det gör man. Jag vill ju ha det så smärtfritt som möjligt även om jag vet att det kommer vara den största smärtan jag någonsin kommer att få uppleva.
Jag brukar ju få ett sådant jäkla temperament när jag har ont eller om det inte går som jag vill så vi får se hur jag kommer reagera på det hela. Jag hoppas inte att jag kommer bli sådan hemsk arg människa. Om jag blir det så är jag rädd för att Daniel kommer få den värsta smällen av det hela. Stackaren säger jag bara.

Kamera är fixad nu iallafall. Tack pappa och Åsa!! Vi ska åka och hämta den idag. Så skönt att dom hade en så behöver man inte tänka på det längre. Hade varit fint och stått där utan någon kamera.

Vi ska även ner till Babyringen idag. Har gjort en liten inköpslista på det sista som skulle införskaffas. Vi hoppas att vi hittat allt så det är bara för oss sedan att åka hem och invänta lilleman.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback