Trevliga grannar

Kom nyss in med Ringo från hans morgonrunda. Stötte på våra enormt trevliga grannar. De stoppar en alltid och frågar hur det går med magen. Sen står de alltid och gosar lite med vovven osv. De är ett jätte gulligt par iallafall.

Igår var vi iväg och köpte det sista till lilleman. Regnskygg och insektsskygg till vagnen, en nässug, några behållare till modersmjölk, nappflaskor, kräkhanddukar, en musikmobil (som ej funka), två nappar och allt hamnade på 1300kr. Det är inte billigt att skaffa barn. Tänk han har inte kommit ut än men ändå så ruinerar han oss, undra hur det kommer bli när han blir äldre. Fotbollsträningar, de nyaste "coolaste" kläderna, veckopeng, sen blir det moped. Vi har ju satt han i hörby så moped är väl bara ett måste här. Ja som sagt detta är bara början :)

Idag ska jag rensa bland mina kläder och försöka få iordning i sovrummet. Så när lilleman kommer och man behöver gå upp på natten så man inte trampar på allt. Men en sak som jag är enormt duktig på är att trampa på Ringo på nätterna. Men han bryr sig inte. Han bara ligger där nöjd och sover.

Igår var man hos barnmorskan. Det hände en liten incident med lilleman där som gjorde mig hypernervös, men allt fixade sig tillslut. Hon skulle lyssna på hans hjärtljud som vanlig och de visade sig att de slog alldeles för snabbt. Så medans hon stod och pratade lugnt med mig höll hon kvar den på hans hjärta och hoppas på att de skulle sjunka, men hennes ögon såg ganska nervösa/stressade ut. Lilleman var inget glad på henne, han sparka och puttade och hade sig där inne. Så hon sa att jag skulle in och lägga mig i ett rum och försöka vila en halv timme. Så det fick man ju göra, och tankarna bara snurra i huvudet på en. Tänk om något var fel, tänk om vi måste åka in till BB, ja alla tankar bara snurrade runt. Efter en halv timme kom hon in igen, hans hjärta hade gått ner till 140slag och jag kunde andas ut.
Hans huvud var fortfarande ruckbart, ingen fixering än. Men fick en ammandragning hos BM, det gick typ till såhär -
Hon står och trycker lite på magen och säger "Oj nu har du visst en liten sammadragning".
Jag "Har jag?" och tittade helt förvirrat på henne. Hur man kunde hon märka något som inte ens jag kände av? Skumt!

Är beräknad om 5dagar men misstänker att jag går över tiden. Magen har iallafall blivit 2cm större nu sen för två veckor sedan. Han växer och blir stor min lilla prins.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback