Var finns rättvisan?

Åh jag är så arg just nu. Har suttit och skrivit ett argt mejl till Stig (min gamla hyresvärd och min mammas morbror). Jag hyrde hans lägenhet i september förra året fram till första maj detta året. Men för att jag skulle få hyra hans lägenhet var jag tvungen att själv städa ur den och jag kan lova er att ni kan aldrig föreställa er hur vidrigt där var hemma och hur mycket skit som fanns där. Döda möss och musbajs och sprit flaskor och tidningar osv. Ni kanske har sett reklamen på tv om de här som samlar en massa. Där är en kvinna som ligger i ett rum fullt med skit, ungefär så var det i varje rum. Det tog flera veckor innan jag fick lägenheten ren. Efter vi hade tömt den så målade vi om i alla rum och gjorde om väldens vidrigaste hem till en modern lägenhet. Vi höjde säkert värdet på lägenheten med flera tusen. Sen hade han en gammal spis som säkert var från 60talet. En sådan med värmeslingor, iallafall vi var tvungna att köpa en ny. Sedan köpte vi även en diskmaskin osv. Vi blev helt klara med lägenheten lagom i december månad, han kom och hälsade på och det tog inte lång tid från han började tjata till min mamma att han ville ha tillbaka sin lägenhet. Nu passa det helt enkelt när den var så fin som den var. Vi la närmare 20tusen kr på allt, men iallfall vi började sakta kolla på hus. Vi hade ju nyligen fått veta att vi skulle ha barn då också så vi sa till Stig att han skulle få tillbaka sin lägenhet så fort vi hittade ett nytt boende och då fick han ju valet ifall han ville ha kvar spisen och diskmaskinen men då var han tvungen att betala för dom och det skulle han. 10tusen kr skulle vi få. Vi fick 5000kr först sen skulle vi få resten när vi flytta. Än idag har jag inte sett resten av de pengarna. Samma dag som han fick nycklarna av mig så börja han påstå att jag var skylldig han pengar, att det saknades en hyra. BULLSHIT säger jag! För jag hade betalat varje hyra som jag fick på papper av HSB bara en massa lögn helt enkelt, varför? Jo för han är snål. Han sitter med en jäkla massa pengar som han inte vet vad han ska göra med och så har han blivit snål Jag blir så arg när jag tänker på det! Vi vill ju bara ha det som är vårt - våra pengar!



Såhär blev mitt mejl till honom
"Hej!
Nu har det gått några månader sen du fick din lägenhet tillbaka som du tjatade om. (och kom inte och säg att du inte ville ha den tillbaka för det ville du sen i december.)Du skulle ge mig 5000kr som vi tog av från den elräkningen som vi skulle dela. Så alltså var det 4500kr som du skulle ge mig. Jag har fortfarande sett röken av de pengarna.Sen kommer du när allt var klart och säger att det är JAG som är skylldig dig pengar? Som är bara en massa av skit snack. För jag har betalat exakt som du har sagt till mig. En månad fick jag gratis för att jag tömde skiten ur din lägenhet som var det vidrigaste jag hade varit med om, damm, döda möss, mus bajs osv. Sen nästa månad betalade jag kontant i din hand upp delat på två, sedan efter det fick jag alla räkningarna och de har jag betalat som man skulle. Jag har aldrig sett att HSB hade skickat in någon påminnelse eller att jag inte har betalat någon hyra till dom. Om det är som du säger att en hyra "saknas" så är det inte mitt fel eller mitt problem, för jag har betalat som det har sagt och stått på räkningarna. Det är isåfall ditt eget fel och som en hyresvärd kan du inte bara komma sådär och påstå något som du själv kanske har gjort fel om. Där hemma har du MIN NYA SPIS som du EJ har betalat för!!! Sen har du en helt ny renoverad lägenhet som jag och min pojkvän har slitit våra rövar av oss för att få fin och REN! Men du är fan i mej den snålaste människa som existerar på denna planet. Jag trodde aldrig att du var en sådan här människa för om jag hade vetat detta tidigare så hade inte jag gjort dig denna tjänsten. Visst det var snällt av dig att hyra ut din lägenhet till mig men efter vad jag och Daniel har gjort med den så förtjänar fan jag inte ditt jävla beteende. Och sen att du går och säger att jag förstörde din kyl är ju bara också skitsnack!! Den var så äcklig och gammal så vi städade ur den och ställde den på balkongen sen när vi flyttade ut så ställde vi in den igen och torkade av den så kom inte och ljug för att du vill se bättre ut i detta.Som sagt du är den vidrigaste och hemskaste och snålaste människa jag någonsin har mött och jag förstår inte hur du kan leva med dig själv!Du kan sluta ringa oss för vi vill inte ha med dig och göra, vi vill bara ha det som är vårt och det är våra pengar och så länge som du inte vill ge oss dom så kan du lämna oss ifred.Vill du göra det som är rätt så sätter du in våra pengar på vårt konto och så åker vi in och lägger dina nycklar i din brevlåda. Men ser vi inga pengar så ser du inga nycklar så enkelt är det. Jag vill bara få ett slut på detta, för jag har snart ett litet barn och tänka på och orkar inte hålla på med sådanahär patetiska fasoner.
Mvh. Jonna"

Till något helt annat jag tror att jag kommer gå över tiden. Jag är beräknad till nästa torsdag, har börjat få lite ont i bäckenbenet men det är också det hela. Jag tror att vår lilla prins har det ganska bra där inne. Men jag vill ha ut honom!
<3 8dagar kvar <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback