Då var det fredag igen

Snö, snö och ännu mer snö. Det slutar ju aldrig att snöa här uppe and i love it! Känner verkligen en stor jul känsla.

Igår kom Daniel inte hem från ganska sent. Själv hade man somnat när man nattade Kevin, men fick en god puss av Daniel när han kom hem så man vaknade. Då visade han den jättefina ljusstaken han hade köpt till vardagsrummet.
Kunde tyvärr inte fota den för att batteriet till kameran är på laddning. Kommer upp en bild senare. Sen hade han köpt en massa utebelysning. Så det blir en massa pyntande denna helgen. Men sen ska vi nog hjälpa hans föräldrar med att flytta tror jag. Så vi får se hur mycket tid vi får över.

Just nu flyger en liten fågel runt på vår tarras med en bit mat i munnen. Det ser nästan ut som att han letar efter ställe att lägga den.

Nu är det en vecka sen jag satte in min spiral och den har gett mig en mensliknande verk. Sen så känner jag trådarna där inne och de sticks väldigt obehagligt. Så jag måste ringa min barnmorska och få en tid så hon kan klippa dom kortare. Trodde att jag skulle få slippa den stolen ett tag nu, men ikke.

Igår gjorde jag en typiskt vinter mat - Kalops. Tycker det passa så perfekt när det är kallt ute och det blev väldigt mumsigt!
Lilleman fick potatis och palsternacka. Det är något han verkligen äter med god aptit. Han växer så fort, känns nästan som att man hinner knappt blicka. Nästa vinter kommer vi åka pulka och göra snögubbar. Men denna blir det bara en massa kläder så man bara ser ett litet sött ansikte som nästan drunknar :)

Julen gör en så lycklig. Känner mig så lyckligt lottad. Jag har en underbar son, en underbar sambo, en busig hund och ett hus som man verkligen börjar trivas i. Nästa vecka ska jag fixa lite i den lilla toaletten. Köpa ett nytt duschdraperi och kanske sätta några ljus på glashyllan. Allt känns bara så bra nu.

Nästa helg på andra advent ska Kevin döpas. Det ska bli så mysigt. Hoppas att snön håller sig så blir det lite extra :) På fredagen måste jag ner till församlingshemmet och träffa husmor och få nycklarna. Kevin ska ju döpas 12.15 så innan det blir den en massa fixande. Åh vad jag längtar!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback