Hej mitt vinterland

Idag sitter man insnöad "typ". Det har varit "snöstorm" sen igår kväll och nu är snön nästan enda upp till knäna. Hade packat på Kevin alla kläder och bäddad ner honom i vagnen och hade planerat gå ut med Ringo men vi kom inte längre än till våran uppfart för sen sa det stop. Bara på den lilla biten hade jag fått trycka fram vagnen genom snömassan. Så Ringo fick springa i trädgården istället. Det var bara helt omöjligt att gå ut med vagnen.


Just nu ser vårt kök ut som FAN! Daniel stod och satte upp alla listor igår så nu är hela köket fullt med verktyg osv. På onsdag kommer Jax hit och ska hjälpa Daniel ner med bäddsoffan från vinden. Sen blir det pyssel i gästrummet. Kommer bli så fint där inne.


Igår var det 1.a Advent. För oss blev det inte så mycket julmys istället blev det en runda ner till Malmö och in på snabbgrossisten. Daniel har kvar sitt medlemkort sen han hade kiosken i Oxie så vi fick lov att handla där. Så det blev en massa saker inhandlat till dopet.


Kevin äter burkmat nu för fullt. Han älskar det. Igår kväll åt han en hel burk plus så drack han 120ml ersättning. Mitt lilla svullo :) Men imorse vakna jag till en enormt stinkande blöja. Det blir bara brunare och brunare och luktar bara mer och mer. Men det är bara att gilla läget för det kommer bara bli brunare.


Ang dopet så har jag fått återbud från min morbror och hans familj (fick ingen anledning varför) och sedan från min farbror och hans familj pga att de kunde inte ta ledigt. Men men sånt händer. Sen kunde inte min farfar komma pga att deras vovve är nyligen opererad men farmor kommer iallafall.


Sitter fortfarande och försöker komma på hur i helsike jag ska göra med tårtorna. Göra själv? Köpa frysta? Eller beställa från ett konditori? Vill ju helst beställa för frysta känns så billigt på något sätt. Vill ju ha en tårta med en bild på honom. Sen känns det liksom att han kommer ju bara döpas en gång så då får man väl lägga lite extra. Vi får se. Tänkte egentligen gå bort till konditoriet idag men som sagt snön hade andra planer för oss.

Blir nog en städdag idag.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback