Lördag och sovmorgon..

.. Ha! Önsketänkande :)
Var uppe 05.50 med älsklingen som varje morgon. Han har precis somnat här brevid mig i sin vagn. Försökte två gånger att lägga honom i sin säng så började han skrika och man såg Daniel vrida och vända sig. Så jag fick ta Kevin snabbt och smyga ut igen. Vill ju inte väcka honom, detta är hans sovmorgon.



Ibland önska jag att det fanns en volymknapp på min son. Är det hemskt att tänka så? Äh, jag då får jag vara lite fräck och tänka det ändå :)
Nä men jag har en jätte duktig son tycker jag. Det är inte ofta han skriker när han ska sova. Som oftast kan man bara lägga ner honom i sängen, skruva igång speldosan och stoppa nappen i munnen sen sover han. Men just när det är tex. lördag eller söndag morgon när Daniel ligger och sover så ska han vara arg.

Igår låg Kevin på sin filt på golvet. Jag satt och filma honom lite med videokameran medans han låg där på magen och ett tu tre som vänder han sig till ryggen. Det var första gången han gjorde det och jag fick det på film är jätte glad för det. För även om Daniel var på jobb när detta hända så kan han se det som jag gjorde fast på film.


Lilleman VÄGRAR att ligga ner nu. Om man lägger han ner så försöker han dra sig upp men huvud och axlar. Sträcker man fram sina händer så greppar han tag i dom och drar sig helt upp. Han älskar att sitta upp, men han älskar ännu mer att stå. Jag brukar sitta i soffan med bena böjda och ställa honom gränsle över mina fötter och studsa lite. Den minen och det skrattet han får när vi gör det är guldvärt.


 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback