Dansa när man är glad


Jag tror inte att jag är ensam om att dansa när man är glad.

 

Jag tog upp Kevin i famnen och började dansa runt i hela vardagsrummet. Han tyckte nog inte att hans mamma dansa speciellt bra för han somna istället. Det blev väl lite svajigt.


I tisdag var jag hos min barnmorska på efterkollen och allt såg jättebra ut.
Hennes ord "Allt ser bara fint ut, men du är så ung så allt har inte hunnit att sega ihop sig där inne än."
Haha. Jag ville ju egentligen bara börja skratta. Vadå segat ihop sig? Då gäller det att ha barn ungt nu alltså. Hon hade en lärling med sig (jag sa att det var okej), hon var så förtjust i Kevin. Han satt ju i mitt knä under samtalet och hon satt och prata med honom och han bara skratta och prata tillbaka med henne. Så himla sött! Fick läsa mina papper från förlossningen, det visa sig att jag hade bara krystvärkar från 7-7.35 så allt gick väldigt snabbt. Sen blev det min första gynundersökning. Fyfan vad hemsk den stolen ser ut att vara! Det var inte så hemskt som jag trodde att det skulle va, bli väl så efter man har fött barn. Man blir van vid att ligga med lisa i vädret åt främmande människor. Lärlingen fick också utföra en undersökning på mig, så från 0 till 2 undersökningar på mindre än 15min.

Sen blev det diskussion om preventivmedel och då blev det bestämt för att jag ska ha en spiral. Orkar inte med mina p-piller mera, är så himla duktig på att glömma att ta dom. Så den 19 november blir det cell-prov och spiral. Så sa hon till mig att då måste jag ha barnvakt för då måste jag bara fokusera mig på mig själv. Så jag fick en tid kl 13.00 så Daniel får luncha med Kevin.

Igår var vi och handla kakel till köket - ÄNTLIGEN! Sen hittade vi också en bänkskiva på hornbach som vi ska åka iväg och köpa. Sen på måndag får vi vår nya spis,häll och fläkt från elgiganten. Ska bli så skönt att få köket klart. Vi har ändå snart bott här i 7 månader så det är på tiden tycker jag. Det är min kära fader som ska kakla köket till oss, då ska jag stå och bossa lite :) Hehe nej, jag kan ju inte ett skvatt om att kakla. Jag bara väljer det jag tycker är snyggt sen för männen göra resten. Daniel är ju min lilla Byggare Bob v

Tänk så mycket som har hänt på den lilla tiden som lilleman har varit född. Han skrattar som bara den och snackar gör han också. Som igår när vi var inne på hornbach så satt han i sin bilbarnstol i en kundvagn och snackade som bara den. Man kunde höra han på långa vägar "aaabööö","aaauuuoo" osv. Han är bara för söt !

Det börjar närma sig till hans första vaccin och jag längtar inte! Hatar sprutor, och bara veta att de ska sticka en i han lilla ben skrämmer mig. Vill ju inte se han ledsen. Men men det är bara att ta det som en klackspark.

Nä nu måste jag ställa mig och diska nappflaskor innan lillskiten vaknar.


-//-Jonna-\\-



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback