Lördagen

Det blev att man gick upp tidigt i morse för lillkillen ville inte sova länge som vanligt. Började med att tvätta alla hans och våra filtar så nu är de rena och mysigt. Sen blev det tre maskiner till, våra kläder, kevins kläder och våra säng kläder. Det är så underbart med nu rena sängkläder, det luktar så gott när man ska gå och lägga sig, sen plus puffar man till kuddarna lite extra.

Ikväll har vi varit hemma hos Pappa/morfar Gary,bonus-mormor Åsa och bonus morbror Linus och käkat en god middag. Sallader som sallader med Åsa gör alltid såna goda sallader till middagen, låter kanske lite knasigt men det är sant. Idag hade hon provat på att göra en efterrätt som jag tyckte var väldigt god iallafall, kunde verkligen inte sluta och smaska på den. Kevin somna gott i Åsas famn när vi var där, han blev nästan lite sur på oss när vi satte honom i bilbarnstolen när vi skulle åka hem. Men nu sover han gott här brevid.

I natt ska jag få lite avlastning av Daniel. Han ska ta natt passet med lilleman så jag kan få sova lite, känner mig ganska sliten faktiskt. Men det kommer väl bli som vanligt, när lilleman vaknar så kommer jag bara ligga och titta på dom tills dom somnar igen. Kan verkligen inte slappna av om det inte är jag som tar hand om Kevin. Jag förstår inte varför, men jag måste vara med hela tiden!

Jag följer en tjejs blogg som nyligen också har fått en liten prins som jag, har följd den bloggen sen i vintras. Jag tycker hon är en sån himla stark tjej. Hon är en ensamstående mamma och klarar allt själv. Hon har nyligen släppt iväg sin son till han morföräldrar så hon kan få lite tid för sig själv och samla nya krafter typ. För det första tycker jag att det är väldigt stark av henne att kunna lämna bort sin son, jag kan inte ens vara utan Kevin i en halvtimme. Men just det att hon klarar allt själv, att vara mamma och människa på samma gång ungefär. Jag vet inte om jag hade orkat om jag inte hade haft Daniel. Han är ju min klippa när min kropp säger stopp.
Man kanske får en helt annan styrka när man är ensamstående. Men den styrkan hon visar (eller det man läser i hennes blogg) är helt enastående Som man säger på dagis "Ett stort kryss i taket till dig!" :)

Ikväll är det svin kallt ute! Pappa fråga innan idag om vi hade fått någon fråst här uppe och vi svarade såklart nej, men nu när vi kom hem så var det FULLT. Gräset är sten hårt. Men det är sjukt stjärnklart. Var ute med Ringo en runda, så himla fint/härligt ute. Det kalla sköna luften och alla stjärnor framme. Helt underbart!

Nä nu ska jag försöka sova och njuta av att slippa ha ansvaret inatt.

-//- Jonna -||-



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback