Måste kämpa

Träningen har inte alls kommit igång för min del. Har lite svårt att hinna med och orken har inte varit på topp. Men idag har jag ätit frukost och inte bara druckit en hel kanna kaffe som jag brukar. Ska försöka hinna med lunch också. Har lagt fram kykligfilé och planerar göra en sallad. Sen blir det nog en powerwalk med barnvagnen om Kevin nu vill. Han hatar att ligga där i vagnen för då kan han inte vara med på samma sätt. Han är ju tyvärr förliten för att sitta i den.
Vill verkligen få tillbaka min kropp som jag hade innan jag blev gravid. Vill kunna ha mina gamla kläder på mig. Magen är inte något större problem, visst när jag sätter mig ner så kommer de lite slapp mage över byxkanten som också måste bort, men det är mina ben jag är så deprimerad över.

Det här är andra natten Kevin bara ligger och trycker hela natten lång. Det är inte som han är bajsig för han brukar alltid bajsa innan han går och lägger sig. Visst han ligger och fiser, men det kan inte vara det heller för han verkligen trycker och blir röd i ansiktet. Han sover igenom det, men inte jag. Jag ligger och lyssnar på honom, så jag får nästan ingen sömn alls.

Imorgon ska jag till mamma-gruppen. Det är deras andra möte men jag missa det första för Kevin och jag var sjuka. Men nu mår vi bra och ska dit. Vi får se hur det blir.
Imorgon ska vi också träffa prästen. Jag hoppas att han slutar att försöka övertala oss in i att ha dopet under gudstjänsten. Det är så himla drygt!

Just nu ligger Kevin i sitt babygym och svänger med armar och ben. Han har orken till att träffa, varför har inte jag?
Jag smått irriterar mig på mig själv. Jag har klarat det innan måste bara få något som motiverar mig. Vill ju nästa sommar gå på stranden utan att skämmas som jag gjorde denna. Hade ju världens största mage och stora lår så det blev ju ingen strand för mig. Nästa sommar vill jag gå med min lilla familj och njuta. Men vi får se.

-//- Jonna -\\-



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback