Redan fredag

Igår var jag på mammagruppen och fick träffa 5 andra mammor och deras enormt söta bebisar. Fick lära oss lite baby massage. Så vi la de på madrasser på golvet och tog av de nakna. Så klart skulle Kevin vara den första som kissa, sen kissa pojken brevid oss, sen kissa Kevin igen. Lite sympati kiss? Sen när vi kom till kolik massagen (som jag var väldigt intresserad av) börja Kevin gallskrika, då ville han inte vara med mer. Då börja flickan på andra sidan av oss också börja skrika sen börja pojken brevid oss att skrika, verkligen sympati skrik.

Sen var vi hos prästen igår och planerade dopet. Enormt trevlig präst, sen träffade vi husmor i församlingshemmet och planerade med lokalen. Allt blev jättebra, så jag är super nöjd.
Sen igår hittade jag dopkorten jag vill ha men måste fixa fram 4 fina bilder på Kevin. Om man beställer dessa kort så får man tack kort på köpet, så det tyckte jag var jättebra.

Ang dopmat så är jag helt inne på smörgåstårta, det är billigt och många tycker om det. Sen plus är det Mamma och Tomas som göra dom för de är BÄST på det :) Sen ska jag baka lussekatter eftersom det är andra advent och det hör till tycker jag. Sen ska vi beställa en doptårta också.

Vi satt och räkna på hur många som vi ska bjuda på dopet och kom upp till 45st. Man har en stor släkt tycker jag.

Idag ska jag försöka ta mig tiden att städa lite här hemma. Sen ska jag tvätta våra vinter jackor för här börjar bli svin kallt på morgon och kvällar.

Nu ska jag försöka på Kevin att sova lite så han inte blir så gnällig.

-//- Jonna -\\-



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback