Tröttare kan ingen vara..

.. Än Jonnas lilla barnaskara

Har precis lagt lilleman igen. När klockan blir runt 7 på morgonen vägrar han sova mer, så brukar jag gå upp ge han mat sen lägga honom i sitt babygym. Sen ligger han där och leker i ungefär en timme sen blir det mys med mamma. Alltid samma sak varje morgon. Sen när klockan blir runt 9 blir han jätte kinkig. Så vet han inte vad han vill. Han orkar knappt att hålla ögonen öppna men inte ska han sova, men han har en envis mamma och till slut sover min lilla prins.


Kevin är 11 veckor gammal och har fastnat för tvn. Han blir skit sur om han inte får se på den. Sen så måste han sitta upp. Så man måste sitta med han i knät och så sitter han där jätte nöjd och ser på tvn. Lägger man han ner blir han arg, tar man bort han från tvn blir han arg. Liksom en 11 veckors baby ska väl man inte bli en tv-freak än!
Är det bara min baby som är tv intresserad eller någon annan som har det likadant?


Lördag blir en lång dag. Pappa ska komma hit och kakla köket och Daniel ska fixa pappas bil. Jag själv ska bara spendera min tid med min underbara skatt. Sen på kvällen bär det av till Andy och Ida där ska vi roa oss lite. Sen ska vi sova över hos pappa och Åsa. Det blir för långt för oss att köra hem på kvällen/natten där. Blir synd om Daniel för han kommer säkert vara trött.

Men nu känner man sig kanske lugn att sova borta med lilleman för han är inte så skrikig på nätterna längre. Han mage är ju mycket bättre. Visst han skriker fortfarande och ganska rejält när han väl börjar och det är oftast på kvällen, men det är baraför han är över trött. Så det är ganska skönt att veta att han inte har ont längre eller att det är problem med gaser osv. Så de kanske är sant det här med 3 månaders kolik. Han blir ju 3 månader om två veckor och det börjar släppa. Nu önskar jag bara att vi snart kan sluta ge honom laxeringsmedlet också.

Idag kommer Kevins mormor på besök. Hon sover nog fortfarande för hon har inte svarat på mitt mess än. Sen bär det av till BVC idag också. Sist vägde han precis under 6kg men han han ju säkert passerat det nu, för han är tung som F*N!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback