Helgen

Helgen går så fort nu för tiden. Eller rättare sagt tiden går så fort. Det skrämmer mig lite för då tar det inte lång tid tills Kevin börjar på dagis och tycker att mammas pussar är "blä". Usch.. ! Den tiden längtar jag inte till.



I lördags så var det en riktig slappe dag, men sen senare på eftermiddagen tog vi oss i kragen och åkte ner till Oxie och hälsade på Tobbe,Tine och barnen. Jag är lite besviken på mig själv att jag glömde kameran hemma för det hände en sådan super söt sak hemma hos dom. Jag stod och vagga Kevin i vagnen så deras lilla flicka på 2år stod brevid mig med sin dockvagn och gjorde exakt likadant. Satt jag i soffan med kevin i knät så satt hon med sin docka. Till slut så stod hon och vagga Kevin i vagnen och så kom hennes storebror på 3år bort till henne så sa hon "sshhyyy bebis sover". Det var så guda sött! Vi käka lite pizza där hemma och prata sen blev det hemfärd för oss. Var inte hemma från vid 23-00 någon gång.

På söndagen åkte vi hem till Mamma och Tomas och så kom min mormor,morfar och gammelfarmor dit också. Så det blev lite god middag och lite mys. Gammelfarmor hade köpt två jättefina snuttefiltar till Kevin. Hon ville egentligen att de skulle vara blå men de blåa var slut så de blev gröna. Jag tycker om grönt så mig gjorde det inget. Kan tycka att ibland blir det lite mycket blått baraför att han är en pojke.

Inatt har Kevin haft en massa magknip, så det blev nästan ingen sömn. Till slut vid 4-tiden var jag helt slut så tog Daniel över. Började sakta må dåligt då. Vid 7 imorse vaknade både Kevin och jag. Daniel hade åkt till jobb vid 6.
Jag gick ut och satte med med lilleman i soffan och började små leka med honom. Sen från ingenstans började jag må illa, snabbt la jag kevin i sitt babygym och sprang till toaletten! Tror att en släng av maginfluensa är på gång. Kunde inte lämna toaletten på ett bra tag, sen börja lilleman gråta så jag hade inget val. Så nu sitter jag med min hink brevid mig och mår skit. Daniel kommer hem lite tidigare iallafall och hjälper mig här. 

-// Jonna \\- 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback