Var tar dagarna vägen?

Tiden bara springer iväg och så gör dagarna. Lilleman blev 2 månader i måndags. Liksom hallå var det två månader sen jag ploppa ut den skitungen. Tänk att han redan har vuxit 9cm och blivit 2300g tyngre. Min lilla pojke är inte så liten längre.
Sen plus så vägrar denna lilla killen sova om dagarna. Innan orka han knappt vara vaken mer än en halv timme nu ligger han vaken 2-3 timmar i sträck. Försöker få han till att somna, gör verkligen allt men ikke han ska vara vaken. Han ligger där i sitt babygym i minst en timme och roar sig. Tar man han där ifrån blir han förbannad. :/              

Idag har jag hunnit plocka lite här hemma sen har man varit nere på lågpris och köpt hem bröd. 4 limpor bröd, men de hinner säkert ta slut inom 4 dagar. Jag äter inte bröd, skyll på de andra här hemma.

Försöker starkt att hitta en lägenhet till hans föräldrar. Första eller andra hands lägenhet men det är svin svårt. Varför ska det vara så svårt att få lägenhet i Malmö? Jag tappar snart förståndet här hemma. Så snälla gud låt dom få en lägenhet snart! SNÄLLA!

Till helgen ska jag och Daniel ner till IKEA och beställa en ny bänkskiva till köket. Han ville egentligen att jag skulle ta bussen ner nu till Malmö så vi kunde gå dit efter han har slutat jobba, men jag sa nej ganska fort. För jag är så trött på människor som åker buss. De ser att man har en stor jäkla vagn som väger x-antal kilo plus en unge i  som nästan väger 6kilo och ändå hjälper dom inte en upp med vagnen. De nästan springer på för att slippa bli be frågade om de kan hjälpa mig. Hur svårt är det egentligen att hjälpa en upp?! Dessa Express bussarna har ju jätte höga och branta trappor som man ej kan stötta vagnen upp eller ner från utan hjälp. Sist sprang alla på men jag hann fånga en tyvärr förståndshandikappad kille som hjälpte mig upp. När jag skulle av på slutstationen så drycker alla sig förbi mig och springer av utom en mycket gammal kvinna som hjälpte mig ner. Jag var fan rädd att hon skulle ramla och bryta bena eller till och med tappa vagnen.
Så min stora fråga till er alla som ser en kvinna med barnvagn och ska ta bussen; VARFÖR HJÄLPER NI INTE HENNE?!


SHAME ON YOU!

Plus är jag väldigt besviken på att ingen kommenterar, bara läser.. hum..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback