Dålig på att skriva

Då var det dags att uppdatera lite igen.
I fredags var man på vårdcentralen och öppnade upp bölden man hade fått på insidan av låret. Ont som fan gjorde det.
3mm skar de upp i den sen stoppade de i en liten bit bandage in i såret för att hålla det öppet så allt var kunde rinna ut. I månadags var jag och la om såret och där fick de dra ut den och lägga in en ny och det sved som fan det med. Sen fick stå och trycka på den som en finne för att se så allt hade runnit ut. Idag var jag där ännu en gång och la om det, tog mig två Alvedon innan för att det skulle sänka smärtan och det gjorde de. Så om ni någon gång ska iväg och göra något sånt så ta två Alvedon innan så gör det inte alls lika ont. Det är lillemans distriktsköterska på BVC som lägger om det på mig, så när vi ska dit imorgon för att väga lilleman ska hon lägga om det en sista gång igen. Skönt.

Igår var jag hemma hos mamma och Tomas på middag. Nela och hennes föräldrar var där också. Satt och kräkte av mig lite till Nela. Saknar ju henne så enormt mycket. Det är nog mest de jag saknar från jobbet så är det henne. Men men nu är det bara 11 månader kvar av min ledighet.

I måndags var jag och Daniel hos socialförvaltningen och skrev på papprena om faderskapet. Sådana enormt dumma frågor de ställde oss. Jag lovar om jag inte hade varit 20år gammal utan varit mer runt 30år så hade de inte ställt de frågorna. De litar ju inte på oss yngre. "Daniel tycker du att det stämmer med tiden lilleman blev till? Att du var hemma under den perioden?" - "Jonna har du haft sexuellt umgänge med någon annan under denna tiden?" osv. Jag vet inte hur många gånger de fråga Daniel innan han skrev på papprena om han var säker.
Va fan lilleman har så många drag ifrån Daniel. Det enda ungen har från mig just nu är näsan, de blonda håret, överläppen och de blå ögonen som inte säkert förblir blå.

Idag blev lilleman 4 veckor och börjar närma sig mot 1månad. Tiden går så himla fort, nästan lite för fort tycker jag.

Men nu har min lilla kille vaknat så det är dags att ordna iordning hans flaska.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback