Det kallar jag "poo"!

Innan skrev jag om hur min lill kille bara bajsa varannan dag. Ja han bajsa ju inte igår men nu kom allt! Har aldrig sett så mycket. Han hade bajs överallt! Det hade till och med kommit utanför blöjan och över hela hans sparkdräkt. Försökte torka av honom men bestämde mig ganska snabbt för att ge honom ett bad istället. Torka bort det värsta sen var det bara att lägga honom i baljan.


Efter denna incident fick han flaskan sen somna han gott i sin vagn.

 
Jag kan passa på att säga till er alla som har barn med kolik eller lite gaser i magen (mild kolik) prova Dr. Brown nappflaska. Den är superbra! Finns hos Babyproffsen. Den har hjälpt oss från grova gaser till nästan inga alls. Absolut värd pengarna.

Nu har jag passat på att lägga om såret på låret. Det tar sån himla lång tid att läka, men det är ganska kul att leka dokter med sig själv. Jag som hatar blod, första gången jag la om det på mig själv trodde jag att jag skulle svimma. 1 cm öppet sår på längden och ½cm brett, det var så man såg rakt ner i sig själv- äckligt! Sen då skulle man trycka ner en silikon bit in i såret och under huden. Det var nog det värsta jag hade gjort i mitt liv. Nu är det bara att spola rent med koksalt och byta kompress och sätta på ett filmförband.



Men nu måste jag passa på att städa undan i sovrummet.

-/- Jonna -/-




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback