En helt vanlig tisdag

Då sitter man här i soffan och tråkar. Ringo sover vid ens fötter och Kevin ligger i sin vagn och sover en bit ifrån. Jag är så uttråkad! Saknar att jobba som in i helsike. Jag älskar att vara hemma med Kevin men det är de sociala livet utanför mammarollen jag saknar. Varje dag är samma sak.

Igår gick de igenom Kevins utveckling på BVC och allt såg bra ut för en 7 veckors bebis. Händerna är inte knutna längre, han kan fukusera blicken, le, besvara en med sina egna små ord. Sen så lyfte läkaren upp honom för hon ville att han skulle gå men det ville inte han, med ett stort leende på sina läppar drog han upp bena. Han skulle fanimej inte gå :) Men det gjorde inget sa hon. Sen vägde de honom och mätte. 5210g har min prins gått upp till och blivit hela 58cm lång. Tiden går så fort och han bara växer och växer. Sen blev det diskussion om att han skulle få två ytterligare vaccin utöver de vanliga pga att hans pappa och farföräldrar inte är från Sverige. Så han kommer bli vaccinerad mot hepatit B och tuberkulos när han blir 3 månader.

Sitter och funderar på om jag ska försöka hitta sladdarna till playstationet 3. Där ligger sån extremt bra musik på den som jag lyssnade jätte mycket på när vi bodde i Staffanstorp. Där dansade jag runt i vardagsrummet med min gravida mage.

Jag har börjat sakna att vara gravid. Är det normalt? Jag sitter och tittar på alla magbilder jag har och den lilla videon där man ser Kevin sparka. Jag saknar det så mycket! Jag saknar till och med förlossningen, det var en sådan upplevelse, en kick liksom. Jag glömmer aldrig när jag tog mitt första graviditetstest. Jag hade beställt det från Internet för jag vågade inte berätta för Daniel att jag trodde att jag var gravid. Det kom två dagar senare i brevlådan, jag var alltid hemma först så daniel märkte aldrig att det kom. Men det tog mig två dagar till innan jag vågade kissa på den lilla stickan. Sen kom morgonen när Daniel åkte till jobb så sprang jag upp till toan med stickan. Det kändes som julafton när man var liten. Jag stod spänt och tittade på stickan och snabbt dök strecken upp och det var positivt. Gud vilken lycka jag kände. Det till och med pirrade i magen på mig. Men efter det gjorde jag ytterligare två test för jag kunde inte förstå att det var sant. LYCKA!


Nu vaknar min lilla prins, ska ge han flaskan sen ska vi iväg till Hörby Lågpris och handla lite.

Jag vill också ha en sån fin blogg som vissa har. Någon som vet nån som gör sånna? Är så trött på denna standar stylen.



» julia

Finns de människor som gör gratis designer åt folk, men vet ingen i huvudet tyvärr:(

2010-09-28 // 14:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback