Lita på tyskarna?

Jag har ju varit ute efter en Knorr Alu Fly S vagn till lilleman enda sen jag fick veta att jag var gravid. Men har aldrig känt att jag har haft råd med den eftersom den låg mellan 6-7000kr. Sen nu så finns den inte kvar i Sverige och vi behöver en ny vagn. Jag har suttit i flera dagar och letat efter en vagn för rimligt pris, men har inte hittat vad jag behöver tills igår! Ett tyskt företag som säljer barnsaker till länder runt om i EU och dom hade just den vagnen jag ville ha för ENDAST 299 € ! och frakten till Sverige var bara 24€, alltså det är som handplockat. Men sen är det ju de att jag kan ju inte bestämma själv utan Daniel ska ju komma med sina kommentarer Han vill ju ha en bra vagn och den vi beställde från nätet sist blev ju bara skit, men den är av märket "babyonnet" och vem känner igen det märket ? INGEN - och den var skit. Jag menar inte att man måste gå och köpa sig den dyraste vagnen pga av märket utan jag menar om man nu ska beställa från Internet så borde man iallafall veta om det är ett bra märke, en bra vagn helt enkelt. Och Knorr finns ju här i Sverige också och jag känner några som har Knorr vagnar, men Daniel känner inte igen det. Så nu ska han in på babyproffsen och prata med dom om denna vagnen. Han litar inte på mig när det gäller vagnar. Men men.. Det är denna vagnen ifall någon är sugen på att kolla :
http://www.kidsroom.de/epages/Kidsroom.sf/secrM2P8LZyNww/?ObjectPath=/Shops/Kidsroom/Products/81010


Idag ska jag och lilleman bort till BVC. Vi får se om han har börjat närma sig 5kg. Han har ju blivit en liten tjockis så det hade inte förvånat mig. Sen ska även Lisbet lägga om såret på mig. Jag hoppas att det har läkt ihop snart för jag vill bada! Efter förlossningen ville jag också bada men man var tvungen att vänta till avslaget var borta och när det väl var borta så snittar de upp benet på en 1 cm så får man inte bada för det. Hum..!
Det jag tycker är konstigt, de vill att såret ska läka ihop av sig själv. Inga stygn, igen tejp eller något. Och såret är ett djupt köttsår på 1cm. Skumt..! Men helt klart att jag kommer få ett ärr.

På måndag kommer vårt första barnbidrag. Det passar perfekt eftersom blöjorna börjar ta slut, våtservetterna är snart slut och vi har bara en kartong ersättning kvar. Så den kommer väldigt lägligt




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback