Allmänt besviken

Nu har jag inte bloggat på hela fyra dagar. Kan ganska konstigt att inte blogga på morgonen till kaffet som jag oftast gör. Har faktiskt inte haft någon ork om jag ska vara helt ärlig. Kevin har haft sina stunder under nätterna här hemma. Vaknat varannan timme och gnällt sedan har han fått nappen sen har han somnat om. Men att behöva gå upp varannan timme tar faktiskt på ens krafter. Men tror att han känner på sig att något inte riktigt stämmer här hemma. Jag och Daniel bråkade i fredags kväll och har inte pratat med varandra sedan dess. . .

På dagarna är Kevin världens goaste bebis. Han är super glad och bara leker och leker. Men vi har haft lite problem med maten, han vägrar äta vanlig mat utan det är endast gröt och ersättning som går ner i hans lilla mage. Har försökt att variera med olika maträtter men han tvärvägrar och det är ju ingen idé att försöka "tvinga" i honom det heller. 



Igår kom min hårförlängning som jag vann hos delinda. Snyggt snyggt snyggt kan jag bara ta och tala om för er! Tycker bara att det är synd att min hårbotten blev lite gul när vi färga håret sist. Men beställde Matrix silverschampo igår på morgonen och det ska vara framme imorgon så vi får hoppas på att det hjälper lite (eller helst mycket). Men jag är så himla glad för min hårförlägning, det blev så bra! Något jag gjorde igår som jag inte har gjort på super länge var att måla naglarna! Alltså tänk att sånna små saker får en verkligen på gott humör. Med tanke på att man oftast är bara hemma med sonen så går man ofta med mjukisbyxor och håret i en liten knut på toppen av huvudet. Jag man är ju inte speciellt den sexigaste personen på jorden.
Kanske också därför det blir som det blir mellan mig och Daniel. Jag har ju inte lusten till att göra vid mig när jag ändå bara går hemma och jag kan säga att jag ser ut som fan, men varför ska man försöka hinna med att fixa sig om man ända bara ska städa,laga mat och leka med sonen? Äh.. Han kanske hittar sig någon snygging när han är ute och kör, (vem vet).. nä så illa är det förhoppningsvis inte. Det är väl bara jag som överdriver.

Kevin blir snart ett halv år. Kan inte fatta att tiden har gått så fort. Min lilla kille har blivit så stor. Han sitter själv, springer runt i gåstolen mm. Sånt som man trodde skulle ta en evighet för 5månader sen. Just nu sitter han här i soffan brevid mig och leker med sin sjungande vovve. Han ÄLSKAR den och jag HATAR den! Kan alla låtar utantill nu och allt den säger. Fick till och med ta en ipren innan idag fick sån huvudvärk av att lyssna på den. Men så länge han är glad och har roligt (och lär sig samtidigt) så får man väl bara hålla minen.

Nä nu ska jag ta mig ett stort glas med kallt vatten och bänka mig för Top Model, sen får vi se när Daniel kommer hem. Kanske hinner somna ikväll också som igår. Sjukt jobbigt nu när vi inte pratar med varandra, fattar inte varför han är så envis. . .




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback