5månaders spruta

Idag har vi varit nere på BVC där Kevin fick sin 5månaders spruta. Han blev inte speciellt glad men han blev nöjd när han fick sockerlösningen. Mums tyckte han. Han var 68cm lång och väger 8280g en riktigt stor kille :)
Sen börja vi prata om hans matvanor osv och dom var ju inte speciellt ok tyckte hon. Jag måste få bort hans 01.00 flaska och sen när vi går upp på morgonen så ska han ha en riktig frukost som tex gröt sen ska han äta riktig middag vid lunch och en vid 17-18 då vi sitter och äter middag.
Sen sa hon att det är nog dags för oss att börja planera att ta in honom i sitt eget rum. För när bebisar är runt 8-12månader får dom något som kallas separationsångest typ och då blir det jätte svårt att lägga in honom i sitt rum sen när dom väl har blivit 12 månader så är de så gamla att de har vant sig vid mamma och pappa.
Så jag har bestämt att jag ska bli av med hans 01.00 flaska och sen när den är borta så ska han få sova i sitt eget rum.


Igår var nog ingen av mig eller Daniel riktigt vakna. Vi satt och kollade på ett reality program och så frågar Daniel mig
- Pratar dom engelska?
- Nej, dom kommer nog ifrån England eller Storbritanninen
Liksom amen godmorgon Jonna. Vilket språk pratar man i England om inte engelska?

Sen står lilleman i sin gåstol och leker lite för sig själv medans vi sitter i soffan. Då säger jag till Daniel
- Kan du byta till pyjamas på honom och blöja?
- Mmm..
Och så reser han sig från soffan och traskar iväg mot Kevins rum.
- Du.. Har du inte glömt någonting? frågar jag honom.
Då vänder han sig om och kommer på att Kevin fortfarande är i sin gåstol här i vardagsrummet.

Nä som sagt vi var nog inte helt vakna igår.
Sen måste jag väl säga tack till alla som gratta mig igår. Alltid trevligt, men kanske lite mindre trevligt om ens egen kära pojkvän/sambo, far till ditt barn glömmer ens födelsedag. Haha.. Sånt händer. Tycker ju ändå inte om att fylla år så mig gör det inget.

Ni har väl inte glömt att rösta på min lilla solstråle?
http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/alla-tavlingsbidrag/index.xml?view-id=39277


Hejsan! Hittade din blogg av "misstag". Riktigt bra! Är själv på G och ska bli 2-barnsmor, är 21 år. Kommer ihåg när min son skulle få sin första spruta, jag grät nog mer än vad han gjorde! Om du vill kan du ju adda min msn eller skriva ett mejl så kan vi snacka lite :) Skrev in min e-mailadress så antar att du får den? Mvh // Stephie

2011-01-16 // 00:50:04

tycker det de säger på MVC ska man alltid ta med nypa salt...

När det är dags för lillkillen få sitt egna rum märker ni av själva det kan jag garantera..våran första kille fick inte sin egna rum förren han vart 2 år gammal...ingen separationsgrejsemoijsing där NOPE.. så ta de lungt NI känner eran son bästa INTE mvc...

MVC tänker ju kanske inte att vissa inte bor så stort att de kan erbjuda barnet sin egna rum...



Så jag säger ta allting MVC säger med nypa salt... och gör så som NI vill NI känner ju ERAN son bäst..

2011-01-16 // 11:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback