Andra natten ännu bättre

Då har Kevin sovit andra natten i sitt rum. Han somnade redan 18.30 men så klart vaknade han till runt 20tiden då han fick mysa lite med sin pappa som inte hade hunnit hem innan han somna första gången. Det blev mys och flaska sen somna lilleman om vid 21.30 och vaknade inte från 03.00 fick flaskan och sedan sov till 07.00 då han var bestämd på att gå upp. Javisst tänkte ju jag eftersom jag hade fått sån bra nattsömn. Allt var bra i 5min sen sprack det. Kevin hade nog vaknat på fel sida för inget passa honom denna morgon. Jag prova ge han välling,ersättning och gröt med ingen av dom tre passa. Jag prova att leka med honom men nej det skulle han inte heller. Till slut kände jag bara att "nä jag orkar inte detta". Så jag tog hans napp och hans snutte och la honom i sin säng och satte mig brevid. Han var så arg och bara skrek. Jag satte på han favorit lullaby så tog det inte mer än 3-5min sen somna han. Men varje gång han somnar arg så i mellan åt hör man att han skriker till i sömnen, ganska sött faktiskt.
Nu hoppas jag bara att han vaknar på rätt sida och förhoppningsvis har jag hunnit att dricka lite kaffe så jag är på hugget.

Igår satt min lilla kille helt själv och lekte med en leksak hur länge som hellst. Blir så himla stolt över min gosse när han lyckas nå ett steg uppåt på sin utvecklingstavla. Han kan ju mycket nu tycker jag. Så upp om han håller sig till bordet, sitta själv, gå i gåstolen och om man håller honom i armarna stående så tar han seg framåt.
Men jag får han inte till att ligga på magen. Så min fasa är att han inte kommer kunna krypa. Daniel säger att det gör väl inget han går kanske istället, men jag vill att han ska krypa. Jag tycker det är super gulligt att se små barn krypa.
 


Just nu känner jag mig så himla fattig. Har inte en krona på kontot och jag vill bara gå ner till affären och köpa mig något gott så jag kan laga någon god mat. Ge mig in på något roligt recept eller något. Men men det får väl bli något vi har hemma, som tex köttfärssås?.. Det var ganska länge sen.

Igår när jag kom hem så kräkte Kevin en massa. Kevin har ju aldrig varit ett kräkbarn. Under hans 5 månader har han kanske kräkt en till tre gånger, men igår kräkte han minst 5 gånger den bara forsa ur honom. Jag vet inte vad det kan bero på. Innan fick han ju diiaré utav Mild havregröt men efter att ha gett honom Godnatt välling som är gjord på det samma utan några problem så börja jag ge honom gröten igen och nu börjar han kräkas. Kan det vara majsvällingen? Men den ska ju bara för känsliga magar liksom. Eller så var det att han hade ätit lite mycket under natten. Jag har faktiskt ingen aning.

Igår tog vi bort Kevin kudde. Han har ju börjat rulla och ha sig i sängen och fasan finns ju där att han ska lägga huvudet ner i kudden och kvävas. Nu när han sover i sitt eget rum har man ju inte lika mycket kolla som innan så man är ju dubbelt försiktig med alla saker. Men han brydde inte sig. Så länge han har sin napp och sin snutte som han kan lägga för ögonen så är han nöjd.



Nä nu ska jag passa på att hoppa in i duschen medans han sover sen ska vi nog ta en promenad känner mig lite smått instängd idag.

Just det får inte glömma. Dom Nalle puh köpte jag på Jysk i december. Dom har ganska mycket nalle puh saker.
Tycker att det är så svårt att hitta nalle puh saker eftersom dom flesta affärer släjer spöket laban, men prova Jysk som sagt dom har ganska mycket.



» Moa

Hej. har börjat läsa din blogg och tycker den är väldigt intressant :) är själv ung mamma :) jag va med i barometern för en vecka sen ungefär :) skoj att läsa någon annan mammas blogg :)

2011-01-19 // 09:54:53

grattis du vann hairextensions!

2011-01-19 // 12:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback