Babysim

Vilken skön morgon. Jag gick upp 06.30 medans Kevin fortfarande låg och sov. Detta var min första morgon som jag var själv uppe utan Kevin sen han föddes. Iallafall, satte mig och tog en kopp kaffe och nöjt lite i det tysta. Sen började jag och packa badväskan och skötväskan med allt vad vi skulle ha med oss. Sen gick jag och gjorde vid mig och sen blev det ytterligare en kopp kaffe. Kevin vaknade runt halv 8 tiden och vi hade lite morgon mys. Sen fick han mat och blev ombytt sen tog jag/vi en powerwalk bort till simhallen. Det är drygt 2km dit så man var ganska slut när man var framme.



Idag var det första gången vi var på babysim. Träffade på en tjej från mamma gruppen där som också skulle bada. Roligt att ha någon man känner där. Kevin var super glad när vi var framme. När vi var i omklädningsrummet så hade jag tagit på honom sin badbyxa och själv hade jag bytt om så skulle jag ta upp honom, vad tror ni han hade gjort då? Jo kissat! Och dessa badbyxorna håller ju bara bajset inne inte kisset. 
Men men han var jätte glad. När vi kom ut i simhallen möttes vi av en massa mammor med sina små (väldigt små) barn och så klart två pappor. 

Nere i vattnet fick bebisarna testa att simma på magen och på ryggen. Alla andra bebisar sprattla med bena när de låg på magen utom min lilla pojk han bara tugga för fullt på min hand. När alla bebisar låg och sprattla på rygg vad gör min lilla Kevin då? Jo han ligger och tuggar på sina tår. Härlig simtur han fick.. hum.. Men iallafall så tyckte han det var roligt. Han hade ett stort leende på sina läppar hela tiden. 
Den halvtimmen gick så fort, vi avslutade med en liten sång som jag aldrig har hört i hela mitt liv innan. Men det gick ganska bra ändå.

I omklädningsrummet påväg ut därifrån skrek nästan alla bebisar utom Kevin han låg där på sin handduk och tugga på sin leksak. Han var nästan som tjuren ferdinan som bara ville sitta under sin korkek och lukta på blommorna medans alla andra tjurar slogs. Fast Kevin brydde sig bara om att få tugga.



Han somna gott i vagnen på vägen hem, men vakna så klart när vi kom innanför dörren. Efter det har han varit hur pigg som helst och bara lekt och tuggat. Fick till slut sätta han i sin gunga och nu har han äntligen somnat. 
Själv ska man ta och plocka ur disken ur diskmaskinen sen ska man ta sig en liten dans med dammsugaren. 



» Moa

Hej.

Jag gillar verkligen att läsa din blogg :)

2011-01-21 // 18:50:29

vad söt han är din son!! :)

2011-01-21 // 19:51:00
» pia

Roligt att lösadin blogg! min unge är 9 nu, men det är skönt att dyka ner i goda minnen nör jag läser om din unge. Han är jättesöt!

2011-01-22 // 14:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback