God morgon

Ja en god morgon har det väl varit för vissa. För mig själv så har det varit en tung morgon. Kevin har sovit väldigt dåligt i natt och då menas det ju med att jag har sovit ännu värre. Han har varit gnällig osv. Så det sluta med att jag la han i sängen med mig istället för det brukar annars hjälpa, men inte denna gången. Han rullade sig, sparkade, gnällde och visste helt enkelt inte vad han ville. Men medans han låg och vred och hade sig så låg jag vaken och tittade på honom så han inte skulle hamna under täcket med huvudet eller rulla och lägga sig på magen osv.

Idag ska vi ställa in hans säng i hans sovrum och jag vet inte hur det kommer att bli med tanke på hur denna natten har varit. Har ju misstänkt tänder hur länge som helst men dom verkar aldrig ploppa upp. Nu har han börjat gnida alla leksaker och nappar där tänderna ska komma så jag hoppas att dom kommer snart så han slipper ha det kliandet.

Sen har jag ju börjat med de här som Lisbet sa med fasta måltider vid korrekta timslag osv. Tycker inte att det går speciellt bra eftersom Kevin verkar inte nöjd och han äter inte speciellt mycket heller. Det här med att ge han flaskan kl.5 som han brukar vilja ha funkar ju, men sen att när vi går upp att ge han en fast frukost funkar inte alls. Han vill inte äta då och jag kan ju inte göra något. Försöker få i honom gröt och han äter ju en halv skål men sen säger det stop. Vet ju inte om han får i sig tillräckligt längre. Sen hans mellanmål funkar ju men då vill han ju inte äta då runt 12-13 middag som då lisbet tyckte. Äh.. Jag vet inte men det är väldigt frustreande.



När han får ersättning vet man ju hur mycket han får i sig, men med mat så vet man ju inte ifall det är tillräckligt de han får i sig. Vill ju inte att min lilla kille ska bli undernärd.

Igår var syrran här och lämnade min data som Daniel ska se om han kan få lagad. Hon bjöd på daimtårta och grädde, mums! Sen Kevin var på en jättebra humör. Vanligt vis har hon bara träffat honom när han har varit arg/ledsen som han oftast är borta. Men hemma är han ju för det mesta glad iallafall.

Daniel ligger fortfarande och sover. Den mannen kan verkligen sova djupt. Nu under natten när jag har kämpat med lilleman har Daniel legat brevid och snarkat. Han hör verkligen inte Kevin så som jag. Jätte konstigt. Men som sagt Daniel är ju ganska trött av sig.

Nä nu ska jag försöka hälla i mig en kopp kaffe till sen ska jag till tvättmaskinen och tvätta daniels arbetskläder sen blir det lite städning.

Glöm inte
http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/alla-tavlingsbidrag/index.xml?view-id=39277



åh vad söt han är

2011-01-15 // 17:57:20
» M

Vilken söt liten grabb du har.. Det tar väldigt mycket på ens krafter när man inte får sova ordentligt. Hoppas att han kommer till ro snart så du får vila. Nu har ju inte jag läst så mycket i din blogg, hittade den typ nu ;)

Men jag reagerade på att du ska tvätta din pojkväns arbetskläder. I bland måste man sätta upp gränser både mot sig själv och andra. Du har ju kämpat hela natten och din kille har sovit. Låt honom ta ansvar över sin egen tvätt..



Allt blir så mycket lättare om man kan hjälpas åt..



Mvh M

2011-01-15 // 19:58:08
» Anzy

Hur gammal är du?

//Anzy

2011-01-15 // 21:00:01

Tänkte på detta med lillkillens mattider...



Jag gjorde såhär att var tredje timme fick han någonting..



typ..



kl:0500 ersättningflaska

kl:8-9 frukost...gröt m.m

kl:11-12 mellis

12-13 Lunch

15-16 mellis ibland skippade vi denna mellis så deet blev middag mellan 16-17



19 ersättning i spjällsängen/nattning alltid..



senhar jag haft turen att mina killar enda sen vi kom hem från bb sovit genom hela nätterna... vi brukade alltid ge en flaska runt 22-23 tiden innan VI gick o la oss för då vakanade de inte förren 5-6 tiden...



Alla tider är alltid ungefära en timme hit o dit..

jag brukade alltid försöka med 3-4 timmar mellan varje måltid..



ALL lycka o välgång önskar jag dig...och din lilla söta familj...



//TjockisMamman

2011-01-16 // 10:54:58

kikar in här =) o lämnar avtryck =) vilken sötnos du har ! diggar bloggen med!

2011-01-16 // 12:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback