God morgon

Det finns en reklam som stör mig en aning på tvn. Det är ett reklam snitt av någon ny serie som ska börja eller har börjat. Något sommar program så är det med en kvinna och sina dotter som ska ha sommar semester i Sverige blablabla osv. Det är på 3.an och hon har en dotter som heter Amelia. Så säger hon "Titta Amelia, Tofsar!" Liksom hon är kopia av Maria Montazami eller så vill hon bara vara en kopia. Alltså den där tröga rösten och tofsar osv. Nej usch irriterar mig så mycket på den här människan. Nog bara för just hon påminner mig så mycket av just Maria Montazami, en falsk kopia.

Från ett till något helt annat.
Kevin sover så himla dåligt om nätterna just nu. Han vaknar gnäller lite sen somnar han om igen. Han vaknar två gånger för att äta de andra gångerna vill han typ bara beklaga sig lite. Jag har ingen aning varför han har börjat med detta. För innan fick in jätte härliga rutiner. Han somna runt 20.00 sen vakna han inte från 04.00 och åt lite sen vakna han igen runt08.00 och så gick vi upp. Jag misstänker ju att tänder är på gång men det har jag ju trott hur länge som helst. Men han har verkligen blivit en liten vampyr. Han kastar sig över ens fingrar och börjar bita. Ganska hårt faktiskt. Tänk när han väl får tänderna då kommer det göra svin ont!

Idag ska Daniel hämta ut mitt Up&Go paket ifrån Libero. Tycker faktiskt att det är rätt bra att dom har sånna här paket. Innan Kevin föddes fick man ju hämta ut ett litet startpaket med en blöjhink och just den blöjhinken är nog en av de bästa sakerna man kan ha. Med tanke på att det inte luktar något alls ifrån den.

Sen ikväll ska Daniel även hämta tripp trapp stolen. Äntligen kan jag ha Kevin i en riktig stol och inte i bilbarnstolen när han äter.



Igår fick han smaka på något nytt "mormors kalops" hette den och han tyckte verkligen om den. Det står ju på burken är den är från 5-6mån och Kevin blir ju 5månader på söndag. Han tycker inte alls som purérna längre. Han vägrar att äta dom. Så det är ganska skönt att nu när han har blivit 5månader att där är lite mer att välja på.

Jag prata med min pappa igår och då börja han prata om min födelsedag som är på måndag. Jag hade helt glömt bort det. Liksom visst ja må bli 21år men det är inget speciellt. Tycker egentligen inte om att fylla år. För att fylla år är bara ett bevis på att man blir äldre och min stora fasa när det gäller ålder är 30! Jag vill inte bli 30! Även om det är 9år kvar till dess så skrämmer den åldern mig så enormt.

Nu vaknar Kevin så plikten kallar.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback