Kevin sov själv inatt

Igår var det stor städning av huset. Jag skrubba toaletterna, plocka och dammsuga och moppa i alla rummen. Diska alla nappflakor osv. Det jag tänkte på när jag stod och diska, Vilken jäkel man har blivit på att diska nappflaskor! Det tog inte många sekunder från den ena till den andra. Ska vi se, Kevin är 5mån och 1v och jag ammade honom i tre veckor så i 4½mån har man stått och diskat nappflaskor så det är inte konstigt att man är bra på det. Borde kanske lägga in det i mitt CV.

På tal om CV.. Måste ta och skriva mitt snart. Från och med 15 augusti går min mamma ledighet mot sitt slut och jag tänker ikke gå tillbaka till min gamla arbete i gatuköket. Timmarna fungerar ju inte alls ihop med att man har barn. Kan inte åka hemifrån runt 10.00 och inte komma hem från 22.00 på vardagarna och sedan plus det jobba en massa helger för att få in inkomst på runt 10.000kr ut i månaden. Nej ikke.
Någon som vet att de kommer få en ledig plats på sitt arbete efter sommaren, säg då till :)

Igår flytta jag in Kevins säng in i hans sovrum. Så himla mysigt det blev och lilleman klaga ju inte. Han somnade runt 20.00 vakna igen runt 23.00 och åt lite, sen vakna han igen runt 00.30 och åt lite till sen runt 03.00 hade han tappat nappen. Sen kl 05.30 vakna han för äta igen sen sov han till 08.00. Ja alltså ni kanske tycker att det låter som en jobbig natt men jag tyckte den var helt okej faktiskt. Där var inget gnäll alls som det brukar vara. Vi får se om det blir bättre med tiden.


Jag tänkte nu när jag ändå är igång så ska jag ta och rekommendera denna leksak som man hänger i kanten av spjälsängen. Kevin fick den i julklapp av sina gudföräldrar och han ÄLSKAR den. Innan så när han vaknade efter ha sovit sina små lurar på dagen så brukarhan alltid vakna och skrika. Nu vaknar han och börjar leka med den. Helt underbar leksak tycker jag iallafall.

Igår stod Kevin i sin gåstol medans jag stod och bädda sängen. *Ett tu tre* hörde jag en smäll. Den lilla sekunden där innan man vänder sig om går alla tänkar i huvudet på en. Men när jag vände mig om då stod Kevin där med ett jätte leende, han hade bara gått raka vägen in i dörren med stolen, men det hördes som mycket värre.

Det jag satt och tänkte på är hans babysim på fredag. Någon med lite erfarenhet utav det?
Eftersom jag har badbyxor till Kevin och jag har badblöjor, vad ska man använda?
Bara badbyxan? Eller bara badblöjan? Eller både och?
Jag tror inte att han kommer bajsa i vattnet för det gör han ju aldrig när han och jag badar i badkaret. Kissar gör han ju, men vilken unge gör ju inte det.



Nä nu ska jag hoppa in i duschen. Ska vara på mamma gruppen kl.13 så det gäller att vara ute i god tid när man har småbarn har jag märkt.   

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/alla-tavlingsbidrag/index.xml?view-id=39277



Vilken söt liten kille du har! :D



Om du har blöjbadbyxa så behöver bara blöjbadbyxa, ingen badblöja :) om han skulle bajsa så hålls det inne :)

2011-01-18 // 18:49:17
» Wilma

Gud vad söt linte pojke du har ! :)

Kommer bli mamma nästa vecka ! Längtar längtar:D

2011-01-18 // 20:11:04

Hejhej igen !

Jag följer din blogg den är jätte bra ! Fortsått skriv ! :D

2011-01-18 // 20:12:59

Söt liten kille:) du skriver bra! Ska följa din blogg tror jag:)

2011-01-18 // 22:06:42

Hej!



Klickade mig nyss in på din blogg, och jag måste fråga, var du hittat disneyfigurerna du har på den blåa väggen? Vi gillar Nalle Puh här hemma ;)



Tacksam för svar

/Sandra

2011-01-18 // 23:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback