Konstig unge

Vaknade till vid 05.20 utav att min lilla älskling låg och lekte i sin säng (har babymonitorn brevid mig så jag hör allt från hans rum). Iallafall jag går upp och tittar till honom och ser att han leker förfullt, så säger Daniel till mig att jag ska låta han leka. Daniel var ju redan uppe för han skulle till jobb. Så jag går ut och fixar en flaska till min lilla prins. När jag kommer tillbaka in i hans rum så ser jag bara ett par ben som ligger uppe vid huvudänden av spjälsängen, då har skitungen vänt sig och lagt huvudet där han ska ha fötterna och hamnat med huvudet UNDER TÄCKET! Jag drar bort täcket och kevin hoppar till och sen möts jag av ett jätte leende. Lägger han rätt sen gick honom flaskan sen somnar han om igen.

Sen efter det kände jag att det inte var lönt att gå och lägga sig igen så jag tog mig en kopp kaffe och pratade lite med Daniel innan han körde iväg. Sen började jag göra vid och packa skötväskan för idag ska vi ta en tur ner till stan med mamma/mormor.


Igår var kevin jätte gnällig, han har så ont i sin lilla mun. Jag hade bara en tuggleksak som man kyler ner så han blev ju jätte arg på mig varje gång jag tog den ifrån honom för att kyla ner den igen. Daniel kom hem på kvällen och då hade han köpt med sig tre till. Så nu har Kevin en massa, så slipper jag en sur bebis. Sen hade Daniel köpt en jätte söt röd vinter jacka till honom. Först tyckte jag att den såg lite flickig ut men när han väl fick den på sig så såg han så enormt söt ut. Vem säger att pojkar inte kan bära rött liksom? Sen hade Daniel även köpt ett super sött set till honom. Ett Lasse Åberg set för 400 spänn! Alltså snacka om att märken är svin dyra! Liksom hur kan ett par byxor och tröja kosta 400kr?! liksom allt tyg de använder för att göra de räcker ju till att göra ett par boxer till män och de kan man få för 99kr. Det är sjukt att man måste betala för märken. Men men thats life..

Idag ska jag iallafall göra det jag hatar mest i hela världen, åka buss med barnvagn! Folk bryr ju inte sig om att man inte kommer upp med vagnen själv. Nä de bara skiter i en och bara går förbi. Hatar det! Sen när man väl kommer upp med vagnen så hinner man inte ens spänna fast den från busschaufförerna kör iväg i fullart. Usch jag verkligen hatar det. Hade det varit en vanlig statsbuss hade jag ju klarat att komma på själv, men nu är det dessa jäkla express bussarna som har världens högsta och brantaste trappa som är omöjlig att komma upp på.



Nä nu har min monster bebis vaknat så ska gosa med honom lite.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback