Helgen

I fredags fick mat/natt gäster. Daniel behövde hjälp med att fixa en data så Marie och Robban kom på besök. Så lagade lite mat sen satt Daniel och Robban och fixa med datan. Det sluta med att jag somna i soffan och Marie gick in och la sig medans männen satt kvar. På lördags morgon gick jag upp med Kevin, uppe med tuppen som vanligt. Efter kom Daniel som intog sin plats på toan. Efter ett tag vakna Robban och Marie också. Det blev lite frukost för oss alla fem. Sen tro det eller ej med så satte Daniel och Robban igång med datan igen.



Sen när klockan blev runt 12.00 åkte dom hem. Sen började vi göra vid oss för vi var hembjudna till min pappa och Åsa. Fast först skulle vi in om Åsas jobb och kolla ut ett par glasögon till Daniel, men det slutade med att vi beställde två. Daniel har ju fått trötta ögon och måste ha glasögon när kör när det är mörkt ute och när och kollar på TV. Efter vi hade varit och kollat på glasögon gick vi bort till HM för jag hade fått en 20%rabatt på baby kläder.

Tycker faktiskt det är smått illa att de har så mycket olika saker till flickor med sen går man över till pojkavdelningen så visst är det mycke där med men allt är ju desamma fast i olika färger ungefär.
Iallafall det sluta med att han fick kläder för runt 1000kr. Min lilla bortskämda bebis.



Sen tog vi en snabbis in på Willys eller rättare sagt jag för Kevin sov i bilen så Daniel stanna kvar. Såg ju på TV att de hade familjevecka så ta tre blöjor betala för två. Springer och tar tre paket av Up&Go 4 sen springer till kassan. Hade ganska brottom.. Sen när jag kommer till kassan så säger kassörskan att jag måste handla för 200kr för att rabatten ska dras av. Jaha tänkte jag varför sa dom inget om det på TVn då. Så står där en kvinna och packar ner sina varor och kommer fram till kassörskan och säger: "Nej, det är inte alls sant! När jag var på willys i vellinge så handla jag bara blöjorna och jag behövde inte alls köpa andra varor för 200kr".
Man såg på kassörskan att hon blev smått irriterad och säger "Jaha.. Ja men då får jag väl göra ett undantag här fast jag egentligen inte får."..
Ha där fick du tänkte jag! Extremt glad springer jag ut med blöjorna till bilen sen fortsatte vi vår färd till Svedala där vi blev bjuda på mycket god mat och trevligt sällskap.

Kevin somna inte från 23.15 den kvällen och sov hela natten genom till 07.00 utan att vakna alls. Härligt! Men så blev det ju inte söndags natt men men man fick ju ta vara på den lördags natten.



Kevin kliar sig enormt mycket i munnen nu. Han drar nappen längst munnen och alla leksakerna. Tog mig tiden och titta i munnen på honom och nu ser man något ljus som försöker ta sig ut. Så nu är det nog inte lång tid kvar tills den dumma tanden kommer ut.

Hinner inte skriva mycket mer för Kevin har fått riktig klem på detta med Gåstolen nu och springer in i allt här hemma. Så måste rusa.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback