Måndag morgon

Uppdatera lite.
Lördagen blev faktiskt bara en ren slappe dag. Skulle egentligen ta tag i städning och tvätt men så hade vi slut på tvättmedel, hade bara kvar lillemans tvättmedel och det ville jag inte ta slut på så tvätten fick vänta till söndagen. Hoppade på Daniel runt 10-11 på lördag förmiddag för då tyckte jag att han skulle ge Kevin mellanmål.  Lite yrvaken gick han upp och gav honom det. Det såg ganska roligt ut kan jag tala om. Efter det låg vi typ bara i soffan och lata oss och gosa med vår lilla gosse.



Söndagen fick jag sova lite extra. Kevin hade sovit så himla dåligt natten till söndagen också. Tycker så synd om min lilla pojk när han gnäller så och man vet inte riktigt vad man ska göra. Men iallafall vaknade runt 09.00 tror jag att det var av att Kevin skrek. Ni vet en mammas öron är som en elefant när ens barn skriker. Gick upp och då stod Daniel och fixade frukost till honom och en liten otålig kille satt i sin matstol och var arg för att sin pappa inte kunde vara snabbare. Men det var härligt att se när Daniel satt där och matade honom.

Runt 12 snåret tog vi på oss och satte Kevin i vagnen och koppla Ringo och tog en liten familje promenad ner till badhuset för att se hur lång tid det skulle ta att gå. Jag kan säga så mycket som att jag är trött på all denna is/snö som ligger på trottoarerna! Man kommer ju knappt fram med sin vagn sen är det så jäkla halt så man nästan ramlar. Det är helt enkelt livsfarligt! När vi gick hemåt tog vi en annan runda och hittade en kinaresturang. Jag bara älskar kinamat och blev direkt super glad så Daniel lovade mig att vi skulle handa hem ikväll.

Kevin var gnällig hela dagen. Gaser i magen och kliandet i munnen. Det kan inte vara lätt att vara en 5månaders bebis. Han fick lite massage av sin pappa och det hjälpte ju ganska bra för han lämnade av en väldigt illaluktande bajsblöja till mig. Kliandet i munnen kunde man ju inte göra speciellt mycket åt, men gav honom en sådan här frusen tuggleksak. Den var ganska populär förutom att han dregla ner sig så fruktansvärt.



Från det ena till det andra. Imorgon är det mamma gruppen igen och då ska vi prata som sömn. Halleluja säger jag bara för det problemet har ju vi. Sen måste jag fråga om kevins distriktssköterska är där för vi glömde att ta D-droppar nu när vi var där sist.Dessa D-droppar vad är dom bra för egentligen? En gammal bekant slutade ge sin dotter dom när hon bara var några månader. Kevin får ju sina men det har väl hänt att någon morgon har jag glömt att ge honom.

 

Jag måste även ta och tacka för alla kommentarer faktiskt.
Till dig "tjockismamman", Just dom tiderna försöker jag få in tycker att dom är precis lagom eller ja perfekta, men min lilla trollunge tycker något annat.

Till dig "Anzy", Jag blev 21år nu för några dagar sen.

Till dig "M", Jag har inget emot att tvätta min mans arbetskläder eftersom jag tvättar alltid på helgen när han är hemma för då får jag lite tid över när han har Kevin. Sen brukar vi göra så att han får sova ut en morgon eftersom han har ett väldigt tungt arbete under veckodagarna och är borta från 06- till allt mellan 18-19. Så jag tycker att han förtjänar en morgon där han får sova ut.

Glöm inte -
http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/alla-tavlingsbidrag/index.xml?view-id=39277




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback