Vilken dag!

Gårdagen är över, natten är över.. Fy fan vad skönt!
Efter Kevin vaknade igår på morgonen så hoppades jag på att han skulle vara på ett bättre humör, men ikke. Han var fortfarande jätte grinig. Han vägra äta eller något. Till slut kände jag att jag borde ta tempen på honom för han brukar vara ganska gnällig när han har feber. Så fort jag stoppa tempen i rumpan på honom så börja han trycka. Ja fy vad han tryckte. Min lilla älskling var jätte hård i magen. Alltså lika tjock som min tumme tryckte min lilla fis ut. Efter sitt lilla bajsade blev han på ett super bra humör. Han skrattade och busade.



Timmarna gick och jag försökte få honom till att äta något eftersom han inte hade ätit något sen 03.00 natten innan. Men allt jag fick i honom under förmiddagen var 20ml ersättning. Sen sov han en stund och vaknar skrikandes, verkligen hysterisk så jag springer in till honom och då låg han ner kletad i sitt eget kräk och bara skrek. Tog upp honom och tröstade han sen torkade av honom. Sen satte jag mig ner i soffan med han på magen sen tog det inte lång tid från han börja kräka igen och börja gråta. Tyckte så synd om honom. Men jag tänkte att jag skulle ändå avvakta innan jag ringer sjukvårdsupplysningen.

Timmarna bara sprang och han sluta kräka, men jag fick verkligen inte i honom någon mat alls. När klockan blev runt 19.30 fick jag i honom 220ml Godnatt välling. ÄNTLIGEN! tänkte jag. Sen somna han gott i sin säng, men lite då och då började han skrika, bla för att han tappa nappen. När kl var 23.00 gick jag och la mig, hann väl sova i en timme då han börja skrika så jag gick upp gjorde en flaska men det ville han inte ha utan han somna om igen så jag gick in och la mig igen. Jag kan säga så mycket som att jag hann knappt lägga mig ner från han börja skrika igen och så pågick det tre gånger sen gav jag upp och hämtade in honom till vår säng. Där vred han sig och vände sig. Så det blev ingen bra natt sömn för mig.



Vi gick upp 8.30 imorse och då fick jag i honom en hel skål med gröt och 90ml ersättning. Skönt! Sen plus fick jag en bajsblöja med lagom hårt bajs. Förhoppningsvis så mår han bättre idag. Ska avvakta nu under dagen och se. Man blir ju lite smått orolig när det är såhär.

Imorgon är det vår första dag på Babysim, så kul det ska bli! Men får se hur Kevin mår idag annars får vi väl stanna hemma.
Igår tog Daniel ner gymmet. Vi har lite till där uppe som också ska ner, men detta är en början. Ska fan träna bort dessa jäkla låren jag drog på mig under graviditeten. Magen har ju lite extra men inget som syns så speciellt mycket. Kan ju fortfarande ha mina gamla toppar, men ikke byxor. Från en stl.26 till en stl.29 känns inte riktigt bra. Vill ju komma i mina favorit jeans igen! Har ju egentligen sagt att jag inte ska visas i en bikini från låren är borta, men förhoppningsvis är det mammor på babysimmet som ser värre ut.. mohaha :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback